Købsbetingelser

1. Om Tinié

Tinié har sit hovedsæde i Stockholm.

Bestillingerne sendes direkte fra vores leverandør i Kina. Årsagen til dette er at reducere lageromkostninger, overproduktion og i sidste ende give dig som kunde en bedre pris.

Ønsker du at komme i kontakt med os, kan du sende en mail til info@tinie.dk med din forespørgsel og dine kontaktoplysninger, så vender vi tilbage til dig hurtigst muligt.

2. Bestilling

Når du har gennemført din bestilling, sendes en ordrebekræftelse til din e-mailadresse. I bekræftelsen finder du alle oplysninger om produkter, pris, fakturerings- og leveringsadresse.

Er der fejl i ordrebekræftelsen, skal du straks kontakte os via e-mail: info@tinie.dk

3. Levering

Vores normale leveringstid er 6–9 hverdage. OBS! Ordrer lagt i weekenden sendes tidligst den efterfølgende mandag.

På grund af høj belastning hos postleverandører kan der opstå forsinkelser. Vi beder om forståelse for dette, da det er uden for vores kontrol.

Hvis der opstår forsinkelser i leveringen (uden at vi har informeret dig om længere leveringstid), skal du kontakte os på e-mail: info@tinie.dk

Vi samarbejder med en fabrik og leverandør i Kina. Bestillingerne sendes direkte fra leverandøren for at reducere lageromkostninger, overproduktion og i sidste ende give dig som kunde en bedre pris.

4. Priser

Alle priser i butikken er angivet i DKK og er ekskl. 25 % moms. Toldafgifter kan forekomme, og du som kunde er ansvarlig for disse.

Vi forbeholder os retten til prisændringer som følge af ændringer fra leverandører, trykfejl i prislisten eller fejlagtige oplysninger, og vi forbeholder os retten til at justere prisen.

5. Fortrydelsesret

Ved køb af varer på hjemmesiden har du som kunde en lovbestemt 14 dages fortrydelsesret, gældende fra den dag du modtager varen.

5.1 Ved brug af fortrydelsesretten:

Du skal meddele os, at du ønsker at fortryde købet. Meddelelsen sendes til os på info@tinie.dk. Din meddelelse skal tydeligt indeholde dit navn, adresse, e-mailadresse, ordrenummer samt hvilke varer returneringen omfatter.

Varerne skal returneres hurtigst muligt og senest inden for 14 dage efter meddelelsen om fortrydelse.

Du har 30 dages returret fra den dag, du modtager din ordre.

Du betaler selv returfragt og er ansvarlig for varens stand ved returnering. Varerne bør derfor returneres i original emballage og være vel emballeret.

Ved tilbagebetaling forbeholder vi os retten til at fratrække et beløb svarende til værdiforringelsen, hvis varen er brugt eller beskadiget.

5.2 Fortrydelsesretten gælder ikke for:

  • Produkter, der af sundheds- eller hygiejnemæssige årsager er forseglede, og hvor forseglingen er brudt.

  • Specialfremstillede produkter, som er personligt tilpasset.

For mere information om den lovbestemte fortrydelsesret, se her.

6. Reklamation og klager

Hvis varen er defekt ved modtagelse, eller hvis der opstår fejl på varen, har du som forbruger reklamationsret i op til 3 år fra modtagelsesdatoen. Reklamation skal ske inden for rimelig tid og senest 2 måneder efter, at du har opdaget fejlen. Hvis varen har garanti ud over 3 år, kan du reklamere inden for garantiperioden.

Vi kontrollerer alle produkter, inden de sendes. Skulle produktet alligevel være beskadiget eller fejlekspederet, påtager vi os i henhold til gældende forbrugerlovgivning at udbedre fejlen uden omkostning for dig.

Du skal altid kontakte os for godkendelse, inden du returnerer en defekt vare.

6.1 Sådan reklamerer du:

Eventuelle fejl og mangler reklameres til info@tinie.dk. Ved reklamation skal du oplyse dit navn, adresse, e-mailadresse, ordrenummer og en beskrivelse af fejlen.

Hvis vi ikke kan udbedre fejlen eller levere en tilsvarende vare, refunderer vi købet i henhold til gældende forbrugerlovgivning. Vi betaler returfragten ved godkendte reklamationer.

Vi forbeholder os retten til at afvise en reklamation, hvis varen ikke anses for at være defekt i henhold til gældende forbrugerlovgivning. Ved reklamationer følger vi retningslinjerne fra Forbrugerklagenævnet, se forbrug.dk.

7. Ansvarsbegrænsning

Vi påtager os intet ansvar for indirekte skader, der måtte opstå som følge af produktet.

Vi accepterer intet ansvar for forsinkelser/fejl som følge af omstændigheder uden for virksomhedens kontrol (Force Majeure). Dette kan eksempelvis være strejke, brand, krig, myndighedsbeslutninger eller udeblevne leverancer fra leverandører.

Vi påtager os heller intet ansvar for ændringer i produkter eller produktegenskaber, som er foretaget af leverandører eller andre forhold uden for vores kontrol.

8. Produktinformation

Vi forbeholder os ret til trykfejl på hjemmesiden samt udsolgte varer. Vi garanterer ikke, at billederne viser produkternes præcise udseende, da farveforskelle kan forekomme pga. skærmindstillinger, fotokvalitet og opløsning. Vi bestræber os dog på altid at præsentere produkterne så korrekt som muligt.

9. Information om cookies

Ifølge loven om elektronisk kommunikation skal besøgende på en hjemmeside informeres om, at cookies anvendes. En cookie er en lille tekstfil, som hjemmesiden gemmer på din computer for at give adgang til forskellige funktioner. Du kan indstille din browser til automatisk at afvise cookies. Mere information findes på Post- og Telestyrelsens hjemmeside.

10. Personoplysninger

Ved at handle hos Tinié accepterer du vores privatlivspolitik og behandling af dine personoplysninger. Vi værner om dit privatliv og indsamler kun de oplysninger, der er nødvendige for at behandle din ordre. Vi sælger eller videregiver aldrig dine oplysninger til tredjepart uden lovhjemmel.

Tinié er ansvarlig for de personoplysninger, du afgiver. Oplysningerne bruges til at håndtere din ordre samt, hvis du har ønsket det, til at sende nyhedsbreve og kampagnetilbud.

I henhold til GDPR (databeskyttelsesforordningen) gælder:

  • 10.1 Hvad er en personoplysning?
    Enhver oplysning, der direkte eller indirekte kan henføres til en fysisk person.

  • 10.2 Hvilke oplysninger gemmer vi?
    Navn, adresse, telefonnummer, e-mail, IP-adresse og købs­historik.

  • 10.3 Retsgrundlag
    Personoplysninger behandles for at opfylde aftalen ved køb. Markedsføring udsendes kun med samtykke.

  • 10.4 Hvem deler vi oplysninger med?

    • Betalingsudbydere: Visa, Klarna, Mastercard, AMEX, MobilePay

    • Fragtfirmaer: DAO

    • Nyhedsbrev: Klaviyo

  • 10.5 Ret til indsigt: Du kan få indsigt i de oplysninger, vi har om dig.

  • 10.6 Ret til berigtigelse: Du kan få rettet forkerte oplysninger.

  • 10.7 Ret til at blive glemt: Du kan få slettet oplysninger, medmindre lovpligtige forpligtelser kræver opbevaring (fx bogføringsloven).

  • 10.8 Ansvarlig: Tinié er ansvarlig for persondata i webshoppen.

  • 10.9 Datasikkerhed: Vi bruger SSL/TLS og sikre hash-algoritmer. Platformen er Quickbutik (Sverige).

11. Ændringer i vilkår

Vi forbeholder os retten til at ændre vilkårene uden varsel. Ændringer offentliggøres på hjemmesiden og anses for accepteret ved bestilling eller brug af hjemmesiden.

12. Tvister og lovvalg

Hvis en tvist ikke kan løses gennem dialog med kundeservice, kan du henvende dig til Forbrugerklagenævnet, se forbrug.dk. Hvis du bor i et andet EU-land, kan du klage online via EU-Kommissionens ODR-platform: http://ec.europa.eu/consumers/odr

Tvister om fortolkning eller anvendelse af disse vilkår afgøres efter svensk lov.